15 Şubat 2013 Cuma

Hollandalıdan Sevgili Olmaz Acımasız Gerçekler

Neden bir Hollandalı'dan Sevgili Olmaz? | Acımasız Gerçekler

Biz Türkçe'de "Hollanda" demeye alışkın olduğumuz için başlıkta Hollanda'yı kullansam da, esas konuya devam etmeden önce, sizlere bu ülkenin esas adının "Netherlands" olmasına rağmen neden "Holland"ın kullanıldığını anlatmak istiyorum. :)

Hediyelik eşyalardan tutun da peynirlerine kadar "Holland" etiketleri ile pazarlanan bu ülkenin orjinal dilindeki adı "Nederland"mış efendim (İngilizce: Netherlands). Peki nereden geliyor bu kelime?

Nederland, "alçak ülke" anlamına gelmekteymiş çünkü; bilindiği gibi Hollanda'nın kimi kısımları deniz seviyesi ile aynıyken, geriye kalan her bir köşesi deniz seviyesinin altındadır. Allah bu şehrin eski deniz savunma ve drenaj sistemlerine zeval vermesin, bunlar sayesinde Amsterdam gibi şehirleri yıllardır sular altında kalması önleniyor.

Evet, az önce dediğim gibi biz daha çok "Holland" ismine alışkın olsak da aslında Hollanda; Amsterdam, Rotterdam, Lahey, Delft gibi şehirleri içeren batı kısmına verilen isimmiş. Bu karışıklık 400 yıl öncesine dayanırmış. O zamanlar 7 ayrı eyalet olan ve Flemenk Cumhuriyeti'ni oluşturmak için bir araya gelen bu 7 bölgenin en zengin ve yoğun popülasyonunu içeren bölgesine "Holland" denilirmiş ve bu isim tüm ülkeyi tanımlar hale gelmiş. Günümüzde bazı Flemenkler hala daha Hollanda ismini kullansalar bile, takdir edersiniz ki kimi bölgelerin insanları bundan pek hoşlanmıyorlar.
*
Tarih dersini bir kenara bırakalım. Sizlere bir Hollandalı'dan neden sevgili olmaz onu anlatacağım. Şimdi karısı, kocası, yengesi, dayısı falan Hollandalı olan varsa onlara "Sözümüz meclisten dışarı." demek istiyorum. Muhakkak ki onlar; nadir bulunan, sıcakkanlı ve sevimli Hollandalılar'dandır.

İtalyan bir kız arkadaşım, Hollandalı birisiyle asla sevgili olmayacağına dair yemin ettiğini söyleyince merak edip soruyorum. "Hayırdır, neden?" 

Başlıyor anlatmaya: 
- Bir Hollandalı sevgilim vardı. Bir gün iş yerinde tatsız bir olay oldu ve moralim çok bozuldu. Çok da iyi hatırlıyorum çarşamba günüydü. Sevgilimi arayıp moralimin çok bozuk olduğunu ve onu görmeye ihtiyacımın olduğunu söyledim. Beni dinledikten sonra: "Biz seninle cuma günleri saat 21.00-24.00 arası görüşüyoruz. Şuan çiçeklerimi suluyorum, meşgulüm, seninle ilgilenemem. Hem iş yerinde yaşadığın problemler seni ilgilendirir, bunu kendin çözmelisin." dedi. E tabi ben de bunu duyunca telefonu suratına kapattım.
...diyor.

İnanabiliyor musunuz?! İnanmak istiyor musunuz?!! Bu İtalyan bir kıza, ya İtalyanlığını bırak bir kıza yapılır mı? Sevgilim bana bunu yapsa telefonu suratına kapatmakla kalmaz, o cuma günü saat 9 ile 12 arası hayatı zindan ederdim ona. İşin kötü yanı, bunu anlattığım Hollandalı bir kızın olaya şaşırmaması. Malesef bu insanlar böyle güzel, böyle imkanlarla dolu bir ülkede, bu kadar medeni yaşarken aşırı bireysellikten öelecekler. Bu kadarda "ben" odaklı yaşanır mı?

Buraya geldiğimden beri uyum sağlayamadığım ve yadırgadığım tek konu budur çünkü; bizim örf ve adetlerimize ters. Biz, yemek saati kapımızı çalan arkadaşımızı sorgusuz sualsiz içeri davet eder ve masaya bir tabak daha koyup allah ne verdiyse beraber yiyen insanlarız. Bu hareketi bir Hollandalı'ya yapsam, yüzüme bakıp "Randevumuz mu vardı?" diye sorar ve müsait olmadığı için beni kapıdan döndürür. Beraber bir kahve içmek istersiniz "Hadi bana gel." diyemezsiniz. 2 hafta önceden randevu almanız gerekir. Görende CEO zanneder her birini. Eee, yaptığın sporu ve çiçek sulama saatlerini bile hiçbir şekilde ertelemez ve onlara da randevu gibi muamele edersen...

Çok yerden yere vurdum insanları. Özür diliyorum. Gerçekten çok iyi huyları da var. Onları da bir başka yazımda anlatıp, durumu eşitlerim. ;)

Ama buradan Türk kızlarına sesleniyorum. Eğer gece geç saatte kapının önüne kadar bırakılmak , eve sağsağlim varıp varmadığınızın kontrolü için aranmak istiyorsanız ya da ona ödetmeyecek olsanız bile hesabı ödemeyi teklif ve ısrar eden bir sevgilim olsun diyorsanız, bir Hollandalı ile çıkmayın derim. Kulağınıza küpe olsun. Demedi demeyin.


0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.