18 Nisan 2013 Perşembe

Ferrarisini Satan Hergele Yalçın Peksen

Elimde Metro'nun ''Bavulunuzu buraya alamayızz efendim, aşağıya bırakabilirsiniz ama!'' diyerek kabul etmediği söz konusu bavul ile birlikte dolanıyorum Aşti'nin içerisinde... Kitap arıyorum...  Çünkü farkında olduğum çok önemli bir şey var!



''Yolculuk saatleri değerlidir!''

Bilmem kaç kilometrelik yollarda, otobüs hareket halindeyken okuduğum o en sıkıcı kitaplara bile kendimi verebildiğimi fark ettiğim andan beri, yolculuk yaptığım her saniyeyi okuyarak geçiriyorum... Bu sefer ki yolculuğumun kahramanını ise, Aşti'deki kitap tezgahlarından buldum...



''Pahalı olmasın.''

''Eglenceli olsun!''

''Hayır gerçekten Belkıs Akkale'nin hayatını merak etmiyor ve bu kitabı okumak istemiyorum.''

''Bu kitap bana bu süslü kapağına rağmen kendini aldırtamaz!''



derken, elimmm ''Ferrarisini Satan Hergele!'' adlı kitapla buluştu. Kapağından bile o yoğun mizahı hissedebildiğim bir kitap oldu, okudukça yanılmadığımı anladım ve gerçekten yolculuğum çok keyifli geçti. Bedenim otobüs koltuğunda giderken, ruhum oldukça eğlendi ve bir otobüsün içinde olduğundan bile habersizdi belki de!







Yalçın Pekşen'in mizah anlayışına, fikirlerini bu derece rahat anlatabilme kaabiliyetine hayran kaldım doğrusu. Kitap 2007 yılında basılmış ve o günü, geçmişi ve geleceği kapsayan konular mizahi bir dille kaleme alınmış. En önemlisi de boş değil, okuyucuyu güldüreyim derdine düşmemiş ve bunun sonucunda zekice  bir mizah ortaya çıkmış.



Bundan üç, dört hafta önce okuduğum kütüphaneden aldığım beş kitap vardı, işte o kitaplardan biri beni benden aldı... Okuyucuyu güldürmek adına öyle saçmalıklar vardı ki kitapta ''Eeee ne diyo bu şimdi?'' olmuştum resmen. Esprilere içim sıkılıyor, abartılara katlanamıyordum. Basit mizahı zaten sevmiyordum, ama o kadar kötü bir mizahın da kitaba çevrilmesi beni şaşırtıyordu...



Çok uzun zaman olmuştu, hem bu kadar zeki, hem de bu kadar gülümseten bir kitap okumayalı...

Sevdim!








0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.