15 Şubat 2013 Cuma

Güzel Bir Soru Mühendisten kız kızdan mühendis olur mu

Mühendis'ten kız, kızdan mühendis olur mu?
Merhaba. Bugün yine toplum ruh sağlığı açısından çok önemli bir konudan bahsedeceğim. Her zamanki gibi bu yazıyı okuyanlar cennete daha da yakınlaşacak ve nefis bir kişisel tatmin sağlayacak. Evli olanlar ise aldıkları feyz ile üç çocuğu garantileyecek. Konumuz mühendis kızlar. Kimdir bu mühendis kızlar. Nerelerde yaşarlar, kimleri severler, nasıl davranışlar sergilerler.. Evlenilmeli midir bunlarla. Kedi mi severler yoksa köpek mi, yoksa mendeburun teki midir? İşte bu ve buna benzer bir çok sorunun cevabını az sonra siz seray severler için açıklığa kavuşturacağım. Mühendis kızlar için bundan sonra hiç bir şey eskisi gibi olmayacak!!!


Yazıyı yazmadan önce internette dolandım ne kadar bilinen yanlış bilgi varsa topladım. İşte onlardan bir demet tiyatro sizlere. Mühendis kızlara olan bakış açısı;
mühendisten kız, kızdan mühendis olmaz.
mühendis de olsa kız kızdır.
kendini çok güzel sanan mühendis kız.
bıyıklı mühendis kızlar.

Yukardaki örneklerde de gördüğünüz gibi mühendis kızlarımıza olan bakış açısı bu şekilde. Müthiş bir ön yargı var yani. Bu söylemleri geliştiren erkek ise eğer zaten büyük ihtimalle nefes alsa yeter modundadır. Ama ulaşamadığı için hemen çamur atmaya, mühendis ne lan der. Gören de yanında kate upton falan var sanır. Eğer bunu söyleyen kız ise, büyük ihtimalle çekemiyordur, kız çalışmış, okumuş mis gibi mühendis olmuş. İşinde gücünde. Bizim kezban'da ise bir şey yok. Vakıf üniversitesinde sanat tarihi, iletişim, görsel medya gibi übersonik bölümlerde okuyordur en fazla. Bir çekememezlik durumu. Tek şansı zengin koca veya zengin bir babadır. Kısacası her türlü babayı alacaklar. Mühendis kızlar ise öyle mi hiç!

Mühendis kız gerçekleri şöyledir;

- Doğaldır, suratını bilmem kaç kat boya sürmeden de güzeldir.
- Kımıl zararlısı tipler tarafından sürekli saldırıya maruz kalsa da vakur duruşunu hiç bozmaz, delikanlıdır :)
- Hem akıllı hem zeki hem de nasıl hanımefendi olunurun resmidir.
- Yemek de yapar kariyer de.
- Hem çocuk hem yemek hem de kariyer yapanları da çoktur.

- Öğretmen kızların tahtını sallar. Gümbür gümbürdürler.
- Uyumludur, samimidir sanırsın melek.
- Görücü teyzelerin son gözdesidir.
- Elleri öpülesi, yanakları makaslanası, böyle yüzü ovuşturalası bir şeydirler.
- Analitik düşünebilir, sığ değildir. Açık denizleri severler, ufku geniş kocamaaan bir denizcidirler.
- Freedom sözcüğünün vücut bulmuş halidirler, kendi kendilerine yeterler. Alayına giderler, eyvallahları yoktur.

Bunları nereden uydurdun ukturk'cüm canım ciğerim diyenler, bunlar yaşanmışlar ve gözlemlerin kesişim kümesi. Bunca zaman ses çıkarmadım ehe herkes kötü bilsin uzak dursun doğruyu ben bileyim dedim içimnden. Geçen gün düşündüm böyle bir yaklaşım sana yakışmaz ukturk diye ve bunları kamuoyu ile paylaşma kararı aldım.

İleri yazılarımda mühendis kız nasıl tavlanır konulu bir yazı daha yazmayı düşünüyorum. Çekirgeler hazır olsun, antremanlarını aksatmasın, marşımızı dinlemeye devam etsin. Bomba gibi geliyoruz aslanlarım benim.. öhömmm. Ayrıca mühendis kızları koruma ve dayanışma derneği kurmayı düşünüyorum. Avrupa Birliği fonlarından hibe aldım. Hepsinin ben yiyemem gelin beraber yiyelim :) hımm bir de bu yazıdan etkilenip "bir mühendis sevdim" dizisi çekmek isteyen yapımcılar varsa lütfen beni rahatsız etmesinler, üzerimden prim yapmanıza izin vermem :p

Mühendisle kalın :)

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.